Friday, August 21, 2009

Malam Pertama

Alhamdulillah.... Syukur kehadrat Allah swt kerana saya masih bernafas dan masih sempat merasa nikmat Ramadhan pd kali ini....Syukran Ya Allah..... Berdebar dan tak sabar nak mula berpuasa.... Selain menunaikan rukun Islam, bolehlah berdiet skali...ehehee....

Malam ini merupakan malam pertama solat sunat tarawikh.....

Tadi saya berpeluang menunaikan solat tarawikh berjemaah di surau apartment...walaupon tak ramai tp syukurlah kerana dekat dan mudah utk kami bersolat...tanpa perlu keluar ke masjid @ surau2 di tempat lain.... saya tgk ada ibu bapa yg membawa anak2 mereka utk bersolat.... bagus...alhamdulillah kerana niat pacik2 macik2 tu murni sungguh...tp yg menjadi masalahnyer bile kanak2 itu mengganggu dgn berbuat bising, berlari-lari,terjerit2 ketika kami sedang bersolat.... drpd dtg utk mendapat keberkatan,saya khuatir tidak mendapat apa2....

Apalah salahnya jika kanak2 itu ditinggalkan di rumah bersama abg kakak mereka dr dibawa ttp mengganggu org bersolat? Jika tiada tmpt utk ditinggalkan, macik2 tidak wajib utk dtg berjemaah,bolehlah juga bersolat di rumah. Pd pandangan saya,begitu lebih baik dr membawa anak2 yg akan hanya berbuat bising ketika jemaah sedang bersolat....



No comments: