Wednesday, December 30, 2009

2 days before year end...2009

salam... waaaaa, dh nk abis tahun 2009... 1more day to go... iskk..isk... byk kenangan dlm 2009 yg x bley aku lupe... ader manis, masam, pahit, kelat, pilu, gembiraa... sumer ader laaa... kalo nk citer dr A-Z, mmg x abis laaa.... tapi thn 2009 mmg thn yg mencabar... especially kerjaya & cinta...

ermmm.... how time flies so fasttt... sedar x sedar dh end of 2009... byk jgk laaa plan utk 2009 yg tercapai... so yg mane blom tercapai, dh siap sedia nk bring forward to 2010 plak... salah satunyer, nk beli rumah plak... syiok wooo ader umah sendirik.... tp yg plg penting mak aku soh aku kawen dulu...ekekee... xpe mak, dun worry... aku akan bekerja keras carik calon 10 org utk mak pilih jadik menantu kesayangan..bukan menantu hantu! :D

td blk keje truss shoot pegi klcc..layan chipmunk 2... bestttt siotttt! rasenyer dr awal hingga akhir mmg besttt...sedar2 citer nk abiss dh...haihhh...cpt btol abiss, x puas tgk pon lg... adakah akan repeat next year?? we'll see..ngeh3...

blk umah plak lyn mekdi prosperity... haishhh..caner laa x gemok neh... owhh luper.. azam thn dpn, nk kuwuss sket... byk plak lemak2 tepu bertempek kt situ sini..haishhh...buruk nor ropernyer.... tp xpe, yg penting happy!

bln pertama new year, well.... kami akan ke sabah!!!! yeahhhh!!! sabah, here we cumm!!! ooopppssss...silap... HERE WE COME!!!!! hahaaa.... sape penah pegi sabah?? angkat tgn!!! ape yg best kt sane selain snorkel? aaaa...jgn luperletak reminder bwk 2piece..ekekee... (percayalah..aku xde pon set bikini tuh...nmpknyer kene gi carik satu laa..hahaa)

plan lg satu nyer nk bisness online... nk jual ape eh?? mengikut perkiraan, jual org plg cpt kaya..mwahahaa.. kiddin'.... theres a few plan on my mind... so, kene pk betul2 dulu... bajet?? tu lg satu... kene saving laaa sket2... nnt kalo dh okey, bley rolling bisness plak... i loike the idea lah! sambil2 cari extra money...

hurmmm...what else eh?? mane nk sambut thn baru?? owhh...kt kg... nk buat kenduri kesyukuran... pastu mintak tok imam tu mandikan aku..mandi munga...ekekee.. joking... nk buat kenduri kesyukuran kerana masih dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki pd thn nie... alhamdulillah... semoga thn2 akan dtg akan lebih baik dr thn2 yg sebelumnyer....

masa utk berubah? hurmm..insyaallah... aku jgk manusia biasa yg perlukan perubahan baik utk diri, keluarga & masyarakat... one fine day insyaallah... semoga Allah sentiasa pelihara aku ke jln yg benar...aminnnnn....

pjg lerr plak bebel nk abih thn nie eh? hikssss... so guys, ape azam thn baru korg plak???

Tuesday, December 15, 2009

LOVE, LUST & INFATUATION..


It’s easy to confuse between love and infatuation.

Infatuation may seem like love, and it is often intense,
but there are several important differences.

Understanding the diferences between love, lust and
infatuation
can save you a lot of pain in relationships
and help you to know when it really is love.

Unconditional love is deviation based on commitment
and unselfish concern for one another. It freely accepts
another in loyalty and seeks his or her good.

Love is patient.

Lust is an intense sexual desire or appetite, an
overwhelming desire, as in lust for power. A sexual urge
or physical impulse.

Infatuation is an unrealistic or extravagant love or
admiration appealing to the sense and impulses, sometimes
called lust. Infatuation may be the initial attraction
that will, with time and commitment, grow into a mature
and unconditional love.

“Love waits. Lust wants. Love can’t wait to give what is
true and honorable. Lust can’t wait to take. Love mends.
Lust hurts. Love is secure. Lust is selfish. Lust ends.
Love lasts.”

Monday, December 7, 2009

The 11 worst reasons to get married?

Did you think your marriage would last forever on the day of your wedding? Or were you full of dread and trepidation? Each year, loads of couples walk down the aisle even when they sense their relationship is doomed.

The worst reasons to get married to anyone, ever.

1. Did not want to be single anymore
2. Thought my partner was the best I could do
3. Thought I could change some aspect of my partner
4. Felt family pressure
5. For financial reasons
6. There was an unplanned pregnancy
7. To escape my family
8. Figured I could make it work
9. Partner pressured me
10. Wanted to have children
11. It seemed like the next logical step

Marriage is suppose to be an honorable thing but most people picked some of the reasons above to get married.That is why most marriages end in divorces.People should learn to be honest with themselves and do the right thing.

Happiness in marriage is more than just finding the “right” person. It is a deliberate act of will: noble, selfless, disciplined, and, in the end, blissfully fulfilling, far beyond anything mere romantic dreams of effortless love have promised you.

5 Secrets For a Happy Marriage.

1. Respect
2. Courtesy
3. Unique Individuality
4. Be a Cheerleader
5. To Thy Own Self Be True

Saturday, December 5, 2009

Salam... Hakikat kehidupan, lawannya kematian... Sebagai saudara sesama Islam, jika tidak keberatan, sudilah kawan2 sedekahkanlah Al-Fatihah utk arwah Shurini yg baru sahaja kembali ke rahmatullah petang tadi... Saya sempat melawat arwah sblm arwah menghembuskan nafas terakhir di HKL...

Arwah baru saja melahirkan putri sulung smlm... Akibat jangkitan dr demam denggi, arwah terpaksa dimasukkan ke ICU HKL sehingga saat terakhir.... Saya melihat arwah berusaha berjuang melawan penyakit utk meneruskan hidup baru disamping suami & puteri sulung.... Tetapi Allah lebih sayangkan arwah... Betapa berat mata melihat, berat lagi bahu yg memikul kesedihan ini... Ibu, ayah, suami, saudara mara, sahabat handai semua disisi mendoakan kesejahteraan tetapi takdir sudah menetapkan sehingga hari ini sahaja....

Suasana pilu menyelubungi ruang ICU HKL..... Apa yg terdaya hanyalah memanjatkan doa semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg syahid dan beriman... Semoga puteri arwah dipanjangkan umur dan dielakkan dr sebarang penyakit...Insyaallah....

Sekadar ingatan utk yg masih bernyawa, sentiasalah muhasabah diri... Sebelum tidur, ampunkanlah segala kesalahan2 yg pernah dilakukan terhadap kita...Halalkan makan minum.... Terbit keinsafan dihati saya melihat kekuasaan Allah s.w.t.... Apa yang saya harapkan, semoga saya akan sentiasa berusaha menjadi seorang yg lebih baik dan sentiasa mengingati hakikat kematian... Kita tidak tahu bila dan dimana kita akan dipanggil mengadap-Nya tetapi sentiasa bersiap sedialah...

Buat arwah, saya doakan arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman... Semoga keluarga arwah tabah menghadapi dugaan dari-Nya... Di sebalik kegembiraan bakal2 pengantin (musim org kawin nie), ingatlah pd yg telah tiada... Berhati2 dan berdoalah semoga dipanjangkan umur, dipermudahkan segala urusan dan mohonlah kepada Yg Maha Esa....

Al-Fatihah... Aminnnnn.... Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah....

Nota kaki: Bagi pihak arwah, jika arwah ada salah silap pd sesiapa, maafkanlah... Halalkan makan minum juga... Semoga arwah tenang disana... :(

Tuesday, December 1, 2009

Kenapa Lelaki Cepat Benar Berubah?

Lelaki mmg cpt berubah hati... Kdg2 aku x phm kenapa... Lihat sekeliling...byk kes suami tglkan isteri dan anak2, tunang tglkn bakal isteri, kekasih tglkan bakal tunang... Adakah semata2 tiada persefahaman lg? Atau kerana tidak mahu mengaku punyai org ketiga dlm hubungan? Tidak kasihankah pd anak2 yg masih kecil?


Lelaki tidak pernah cukup dgn SATU kah? Aku blom melalui peringkat perkahwinan dan ditinggalkan suami or tunang... tetapi org2 sekeliling yg aku kenal dan org2 yg rapat dgnku ada yg mengalaminyer.... Yg makin membuatkan aku tidak percaya dgn hakikat perkahwinan... Apa guna berkahwin jika hanya utk disakiti? Apa guna perkahwinan jika nasib si isteri dicampak2, ditendang2 leh suami sendiri? Apa guna juga berkahwin jika si isteri melalui kesukaran sendiri? Utk apa perkahwinan spt itu??


Melihat sang suami yg penuh kepura-puraan di hadapan keluarga bg menutup keburukan & busuknyer perangai si suami terhadap isteri sendiri membuatkan aku teringin mau pijak2 si suami... Jika sudah tiada syg dihati, PULANGKAN pd keluarga si isteri... Tak perlu berpura2 bahagia, hakikatnyer isteri makan hati berendam air mata mengenangkan pe'el setan si suami.... Apakah kekurangan isteri? Berbincanglah mencari jln penyelesaian! BUkan keluar mencari betina! Aku pantang pd org ketiga yg boleh menyebabkan keruntuhan masjid org lain... AKu cuba utk tidak menjadi perempuan spt itu...


Melihat org2 yg terdekat melalui kegagalan perkahwinan disebabkn si lelaki curang mmg membuat darahku mendidih...sementelahan pula melihat org yg plg rapat juga pernah melalui kegagalan rumahtangga... buat aku keliru...takut... bimbang... berfikir byk2 kali utk berkahwin....

Penyebab keruntuhan rumahtangga pelbagai... Tp aku hanya fokus pd kecurangan si suami... Bukan tiada isteri yg curang...ADA tp tidak seramai lelaki... Pernahkan lelaki bertanya kenapa perempuan juga cenderung utk curang? Mungkin kerana ego kamu? Mungkin juga kerana indah kabar dr hakikat sebenar? Fikir2kanlah lelaki..... Sekali kamu aniaya wanita a.k.a isteri sendiri, hanya Allah yg mampu membalasnyer... Semoga suami2, tunang2, kekasih2 di luar sana berusaha utk menjadi yg terbaik terhadap pasangan masing2...


Tiada kaitan dgn sesiapa di sini..sekadar luahan perasaan terhadap sikap si lelaki hidung belang...


Nota kaki: Wahai kaum lelaki, sayangi & kasihilah isteri, tunang, kekasih kamu sepenuh hati.. Jgn sesekali terfikir utk mencuba kerana akibatnya amat dahsyat....Hindari org ketiga kerana amat merbahaya utk kesihatan kamu.. pesanan dr penaja :D

Saturday, October 17, 2009

haipp..lamenyer x berblogging...bkn ape, bz... (bz sket jer, malas yg byk haha)... semenjak 2 menjak neh asik mimpi bukan2 jer...lg2 kalo mimpi ular..hadoii..x bley blah betul..kalo betol2 jadik xpe..nie asik mimpi & angan2 jer..aduyaii..kronik dh nie..lonely thp dewataraya..camno tuh?

akhir2 nie jgk, mental asik x betul jerk..apakah sindrom2 penuaan? iskk iskk...org kata, (nie org kata laaa).... kalo mimpi ular nie ader kaitan ngan pasangan @ jodoh.... lately, asik mimpi kene patuk ngan ular..giler sakit...dh ler mmg takot ular dr kecik...inikan mimpi kene patuk...adoiiiii....



Dear Him,

hey u...its been so long since the last time we met...errr,hows life? where shud i start eh? i have sumthin to tell but i dunno..maybe im afraid of losing u too...hmmm, i think i shud tell when it started to happen....

its been so long time ago since the first time i got crush on u but i just let it stay in me... time passes by but im stil here...keep it with me without telling u n anyone else...that time, i think its just a teenager's kindda feeling...its normal when we were young we got crush on sumbody... now,its been like years n i still have the sparks on u.... tryin to divert the feelings i had to others, sumtimes i did it but most of the time, it wont last until i dunno anymore how to avoid it from bursting from my chest....

eventhough we were far apart, sumtimes we did keep in touch...telling stories & lies as well..hahaa..i stil remember every single things that we did before... when i need a shoulder to cry on,its u came to the rescue...when i need sumone to hang out with, its u again i looked for. when i had sumthin to share with, its u the one i want to share with. when i felt lonely, its u i missed the most! i know its kindda crazy but i think u drive me crazy already...
just, i dun know either to tell u or to hush that feelings away... arghhhh...i feel so damn crazy... i want u but im afraid u dun feel the same way that i do... i want to leave u but i dun know yet how u feel about me...camno tuh? gila laaa aku nnt..... or is it okay for me to hush the feelings away slowly? so that he dun know im leaving him and start looking for a new love? im just cracking my headlah rite now....

or, shud i just sit back quitely and hoping that he will get the vibe? nie lg giler....dh spuloh thn dh aku tggu dier dpt that vibe...sadis betol....




Friday, September 4, 2009

Hantu Raya Nak Sampaikan Pesan Sket neh... :D


Arini genap 13 hari umat Islam berpuasa...heheh..tp xler sumer posa penuh 13hari kowt...hikss.. bulan puasa nie,seronok sbb dpt blk keje awal...tp yg x thn tu,jem gilerr x hengat...tu la yg plg x syok dok KL neh...kalo laa bley terbang,huhhh lame dh buat...x pyh sesak2 kt jln raye tuh....
aaaaa...tu kt atas ader video antu raye...kwn antar..cam kiut plak antu tuh..siol jerk..dh kene ikat pon lg mau ugut2 nk kaco lps raye nnt...haippp...


ermm...persiapan raye boleh laaa sket2...skrg br teringat psl sampul duit raya, kad raya, duit raya nyer blom tukaq lagi...adoiiii....mintak2 abah bwk sok sampul duit raya & kad raya yg kami kirim ptg td....lame dh x antar kad raya...zaman skolah dulu2,rajin laaa nk antar...skrg nie sumer pakai virtual jerr....dh xde dpt kad dh...mmg oldskool giler tp sentimental value tu yg penting......
baju raye?? hehee...seb baik tukang jahit amek lg...ihihiii...

*baju rayaku 3 pasang...seb baik tukang jahit nk amek lg...hikss*


td sambil2 layan tv, tipon mak kjp... sgt sakit ati dgr mak citer.....nie psl org yg busuk hati...hati berulat....eeeeiiiiiii geramnyerrrrr........citernyer mcm nie....


adik guwe diminta kuar dr umah dier menyewa skrg tanpa sbb...nk kate adik x byr sewa,x penah miss...pehtu umah tu mase awal2 masuk sgt laaa mcm umah usang dh kene tgl 3,4 thn....tp bile adik masuk, abih dier gi cat baru...baiki mcm2.... skrg nie, org yg deal umah tu mintak dier kuar tanpa sbb...dh ler adik tu br lps pantang...tgl pon berdua jer ngan anak dier psl hubby dier keje kt HSZ Terengganu...sorg kt spital Muadzam Shah, sorg kt Ganu....


macik mongok tu x kesian ker....mmg xde ati perot, usus, limpa betol lah...kalo ko nk naikkan sewa,ckp jer...x yah laa bg mcm2 alasan..pehtu biler mintak no tipon tuan umah sbb nk diskas,ader ker bg alasan plg hanjeng?? xde no tipon tuan umah....mcm bab* jerrr.... guwe saket ati neh sama itu macik bongok! mmg nk kene dier neh.....


macik mongok, tggu laaaaaaaa.... kite buat perhitungan! (mcm lerr macik tuh bace blog neh...haha)... guwe sgt gerammm skrg nie..kalo lerr muadzam tu dkt2,mmg guwe dh gi pijak2 macik tuh...toreh2 muke dier...pehtu bakar.....gggggggrrrr....gilerr ganaz imaginasi...huhuuuu....
seb baik bln posaa...sabar lg neh.....astagaa...muger2 adik tabah di sanaa... kalo guwe jmpe maciktuh, mmg dier dpt ayat neraka laaaa......ggggrrrr

Wednesday, August 26, 2009

Hari ke 5 Berpuasa....

Adoiiii....pg td x bgn sahur...tdo mampsss... skrg dh kruk krek dh pewott....aduyaiiiii....

Sunday, August 23, 2009

Ya Nabi Salamun Alaika

Saje xde keje...dok layan lagu2 nasyid sempena Ramadhan neh... cam tenang jerr.....

Friday, August 21, 2009

Malam Pertama

Alhamdulillah.... Syukur kehadrat Allah swt kerana saya masih bernafas dan masih sempat merasa nikmat Ramadhan pd kali ini....Syukran Ya Allah..... Berdebar dan tak sabar nak mula berpuasa.... Selain menunaikan rukun Islam, bolehlah berdiet skali...ehehee....

Malam ini merupakan malam pertama solat sunat tarawikh.....

Tadi saya berpeluang menunaikan solat tarawikh berjemaah di surau apartment...walaupon tak ramai tp syukurlah kerana dekat dan mudah utk kami bersolat...tanpa perlu keluar ke masjid @ surau2 di tempat lain.... saya tgk ada ibu bapa yg membawa anak2 mereka utk bersolat.... bagus...alhamdulillah kerana niat pacik2 macik2 tu murni sungguh...tp yg menjadi masalahnyer bile kanak2 itu mengganggu dgn berbuat bising, berlari-lari,terjerit2 ketika kami sedang bersolat.... drpd dtg utk mendapat keberkatan,saya khuatir tidak mendapat apa2....

Apalah salahnya jika kanak2 itu ditinggalkan di rumah bersama abg kakak mereka dr dibawa ttp mengganggu org bersolat? Jika tiada tmpt utk ditinggalkan, macik2 tidak wajib utk dtg berjemaah,bolehlah juga bersolat di rumah. Pd pandangan saya,begitu lebih baik dr membawa anak2 yg akan hanya berbuat bising ketika jemaah sedang bersolat....



FADHILAT SOLAT SUNAT TARAWIKH

Pada sepuluh malam pertama, amalan Tarawikh dianggap malam untuk memperolehi rahmat Allah s.w.t.
Malam 1
telah terkeluar orang mukmin daripada dosanya seolah - olah ia baru dilahirkan dari kandungan ibu
Malam 2
diampunkan dosa orang yang menyempurnakan solat tarawikh serta kedua ibubapanya, jika keduanya itu orang yang beriman
Malam 3
akan berseru malaikat dari bawah Arash agar hamba Allah ini akan terus mendirikan Tarawikh dan mendoakan semoga Allah mengamouni dosanya yang telah lalu
Malam 4
mendapat pahala sebagaimana pahala orang yang membaca kitab - kitab Allah
Malam 5
dianugerahi Allah akan pahala kepada hambanya seumpama orang yang mendirikan solat di Masjidil Haram, Masjidun Nabawi dan Masjid Aqsa
Malam 6
ganjaran pahala sama seperti 70 ribu Malaikat yang tawaf di Baitul Makmur serta mendapat doa daripada setiap batu - batu dan tanah - tanah supaya mengampunkan dosa orang yang mengerjakan solat sunat ini
Malam 7
seolah - olah bertemu dengan Nabi Allah Musa a.s dan membantunya berperang melawan Firaun dan Hamman dan menterinya
Malam 8
Allah s.w.t memberi ganjaran pahala seperti yang dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim a.s
Malam 9
seolah - olah menyembah Allah seperti Nabi - Nabi a.s (mutu ibadat hambaNya dipertingkatkan seolah - olah seperti ibadat para Nabi)
Malam 10
Allah memberi rezeki kepadanya kebaikan
--------------------------------------------------------------------------------
Pada sepuluh malam kedua, amalan Tarawikh dianggap Pengampunan dosa dari Allah s.w.t
Malam 11
akan keluar dia dari dunia (mati) dalam keadaan bersih daripada dosa seperti ia baru lahir dari perut ibunya
Malam 12
datang ia pada hari Qiamat bercahaya dengan ibadatnya diibaratkan seperti bulan purnama
Malam 13
pada hari Qiamat ia datang dengan aman sentosa, bebas daripada kejahatan dan keburukan
Malam 14
solat Tarawikhnya disaksikan oleh Malaikat, dan Allah tidak menyesatkannya pada hari Qiamat
Malam 15
dipohonkan tambahan kebaikan ke atasnya oleh para Malaikat serta pembawa Arash dan Kursi
Malam 16
Allah mencatatkan dia bebas serta selamat daripada neraka dan bebas masuk ke syurga
Malam 17
pahala akan diberikan kepadanya sebanyak pahala para Nabi
Malam 18
Malaikat mengundangnya "Hai hamba Allah, sesungguhnya Allah telah redha kepadamu dan kepada kedua orang tuamu
Malam 19
Allam mengangkat darjat orang ini di syurga Firdaus
Malam 20
pahala sebanyak para Syuhada dan Solehin diberikan kepadanya
--------------------------------------------------------------------------------
Pada sepuluh malam akhir, amalan Tarawikh dianggap Pembebasan daripada api neraka
Malam 21
Allah membina sebuah rumah daripada cahaya di syurga
Malam 22
pada hari Qiamat dia akan datang dengan aman tanpa rasa susah dan duka
Malam 23
Allah membangunkan sebuah kota baginya di syurga
Malam 24
akan dikabulkan 24 doanya
Malam 25
siksa kubur baginya akan dihapuskan oleh Allah s.w.t
Malam 26
Allah meningkatkan baginya pahala selama 40 tahun
Malam 27
pada hari Qiamat dia akan menyeberangi titian Siratul Mustaqim dengan mudah dan cepat laksana petir menyambar
Malam 28
Allah mengangkat seribu darjat baginya di dalam syurga
Malam 29
Allah memberi kepadanya pahala seribu ibadat Haji yang diterima
Malam 30
Allah berfirman kepadanya : "Makanlah buah - buahan syurgam mandilah dari air Salsabil dan minumlah dari telaga Kautsar, Aku adalah Tuhanmu dan engkau adalah hambaKu"
Nota kaki: Semoga mendapat keberkatan sepanjang bulan Ramadhan Al-Mubarak ini......

Monday, August 17, 2009

Mandi bunga (Floral Baths)


Mandi bunga (Floral Baths) are practiced by the Malays, Chinese and Indians in Malaysia. As with the different cultures, the methods of the mandi bunga also varies.

The mandi bunga is performed to dispel bad luck (bad vibes) - "buang sui" or "buang sial". The rationale is that once a person is void of bad luck, he's able to attract good fortune.

Kaffir Lime (limau purut) and pomelo (the Chinese grapefruit) leaves are commonly used ingredients in the mandi bunga ritual.

Pomelo

The Chinese believe that pomelo leafs dispel bad luck. The Chinese has been practicing mandi bunga for centuries - when one is feeling unwell, or facing hardship and misfortunes or even when one is in need for better luck, he/she should wash his/her hands, face or take a bath with boiled pomelo leaves with water.

Limau Purut

The Malays and Indians believe that bathing with kaffir lime can dispel evil and bad luck. The fruit is cut and blended with plain water and then bathe with as part of spiritual cleansing to "buang sial".

"Limau purut", the Malay name for kaffir lime, or its scientific name citrus hystrix is of the rutaceae family.

Over the years different variants of mandi bunga have emerged transcending cultures. There is a practice of having a bath fusing both kaffir lime and pomelo leaves together.

Another variation is to select one flower for every color of the rainbow. It doesn't matter what type of flower it is, and it need not have a fragrance. Different colour flowers are used because in Tibetan Buddhism it is believed that each color carries a specific energy or vibration. Healing using colors is 'supplementary' to other types of healing.

First, run your bath water. Then, add whatever other ingredients you desire into the bath - it could be pomelo leaves and kaffir lime. Lastly, place the flowers in your bath water with their stems on; or, you can pull off the petals and place only the petals in the water. Don't place the flowers them directly under the water. Instead just sprinkle them around the entire tub.

Leave the flowers in the water for at least 15 minutes prior to your getting into the bath. After soaking the flowers for 15 minutes, completely soak yourself and stay in the water for at least 15 minutes - you can even completely submerge yourself in the water. After the 15 minutes, you can either choose to remain in your flower bath or you can get out.

Once you're out of the flower bath, take a cool shower. It doesn't matter if you use soap or any other products to shower. :)

In some feng shui practices, kafir lime leaves are also used is space clearing.

There is, however, no scientific evidence as to how effective these baths are in achieving the desired result or if they do really work. What we know is, that these baths have been practiced for generations and could be nothing more than a case of mind over matter - a placebo. Whatever it is, there is no harm trying - at least it is refreshing.

Despite what is said about Asian rituals, such as, it not being congruent with western science - there is no way to explain the Asian concept "heaty" and "cooling" with reference to western science, but the practice has been proven to effectively cure minor ailments like flu, coughs, colds, fevers etc, nevertheless. Similarly, whilst the effectiveness of mandi bunga cannot be proved with reference to western science, it may nevertheless work.

P/S: JOMMMM MANDI BUNGAAAA! (jgn mandikan Bunga si Ashraf tu udahh lerr...huhuuuu)

Friday, August 7, 2009

How to ask your Boss for a salary increase..?


One day an employee sends a letter to Her boss asking for an increase in her salary !!!

Dear Bo$$

In thi$ life, we all need $ome thing’$ mo$t de$perately. I think you $hould be under$tanding of the need$ of your worker$ who have given $o much $upport including $weat and $ervice to your company.


I am $ure you will gue$$ what I mean and re$pond $oon.


$incerely Your$ ,

Marian $hih

------------ --------- --------- --------- --------- ----

The next day, the employee received a nice reply like this :

Dear Marian


I kNOw what you have been working very hard. NOwadays, NOthing much has changed. You must have NOticed that our company is NO t doing NOticeably well as yet .


NOw the newspaper are saying the world`s leading ecoNOmists are NOt sure if the United States may go into aNOther recession. After the NOvember presidential elections things may turn bad.


I have NOthing more to add NOw. You kNOw what I mean.


Yours truly,

Finance Manager


Note: Just for laugh... :))

Thursday, August 6, 2009

Boringnyerrrrr arini.....


adehhhhh...rase nk pengsan mcm kuncen neh jerk....sangap gilak! sumer kroni2 garang xde arini....huwaaaaa!!! kesangapan thp dewata raya neh! hoiiiii blk laaa cpt dr FRIM tuh! den sowang2 jerk kt opis neh...buhsannnnn.... boss plak coti2 Aussie sminggu...gilerr merdekaaa tp xde dier cam x beshh plak...xde org kelam kabut pgl soh check emel, xde org kelam kabut soh edit manuals....etc....blablabla.... boss, i mish u laaa....hiksss!


pehtu gi melawat tapak2 ngomelan 360, apsal guwe nyer blog cam goblok jerr eh?? owhhh roper2 nyer diorg yg otai2 sumer neh dh cat baru umah2 depa...guwe jerk x cat lagik...aduiii....sadisnyer nenok umah sendirik...tp nk cat baru x pandai laaaa.... bukanlah guwe buta IT, cume nyerr lembsss sket...hihiiii...tp guwe akan blaja bersunggoh2 nk cat baru.... sempena Aidilfitri nan kunjung tiba lg 2 bln...huhuuu...muger2 umah baru nnt dpt lerrr cat yg comey2 mcm umah org len jgk! nmpknyer kene nuntut ilmu ngan kak yaya or kak adzra lah gamaknyerrr.... weeeeeeee :D

p/s: hambekkkk...kaler mewahh lagik guwe ngomel arini....hiksss

Thursday, July 30, 2009

A Luvly Trip To Bandung

@ Tangkuban Parahu



hey y'all....hahaaa....den mggu lps br blk dr bandung.....syiokk woo pegi sane...sopink x hengat punyaaa.....abishh sumer duit siap topup pakai duit bank dulu tu bayor sumer hasil2 rampokan kt sane....gilerrr laaa murah brg2 kt sane weihhh.... walopom x byk utk diri sendrik, tp rase puas sbb dpt share hasil2 rampokan ngan family and kwn2 opis, kwn2 lame....... sgt terujaaa!! nk pegi lagik!! tp kalo pegi lagi, mmg nk gi sopink jerr keje nyer...nk round pasar baru dr pagi smpi pasar baru tutop kedai...ngehhh3.......

hasil2 rampokan byk x sempat nk amek gambo...kain2 sumer dh antar pegi tukang jahit...tp sgt puas ati sbb kain2 tu sumer chantek2 n sgt2 murah...kat Mesia xde nyer nk dpt rege mcm tu....

wahhhh....melaram sakan lerr den thn nie....hihiiiii....
pehtu tgk kain chantek2 tu, terpk nk buat baju tunang ker, nikah ker trusss.... PERSOALANnyer skrg, calon pon tadak camno???? huwaaaaa........ *nanes*

mak, sabor yerrr....anak mak nie mau enjoy her single life dulu.....nnt2 dh sampai seru tu, dpt lerr menantu ke 6 nnt...hiksss...sabau yer mak! adoiii...mampu ckp kt sini jer laaa....mau kene bebel lagik kalo ckp dpn2 mak neh...huhuuu......

Tuesday, June 9, 2009

The Climb

Miley Cyrus - The Climb
I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high
There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing,
The chances I’m taking
Sometimes they knock me down but
No I’m not breaking
The pain I’m knowing
But these are the moments that
I’m going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,I got to be strong
Just keep pushing on,
There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb
There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb
Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

Saturday, May 23, 2009

its a very luvly day....

lalalaaa.... what a wonderful weekend i had.... hurmm... feels like wanna fly.... watched 2muvees in a row....beshhhh bangat!!!


a nite before gi lepak with zul & ijurq..... layan nite at museum 2.... pon beshhh jgk!


Sunday, May 17, 2009

I was shocked!!!

It started with a very luvly day with a lot of luvly people... I luv Sunday! Went to Ali's wedding at Ampang with bunch of my CLOSED frens since school... They were Zul,MarkG, Syah,Ameen,Yati,Nai,Hanan+Syah,K-mie,Epool etc....But cudnt stay long coz got sumthin else to do...

We went to Ampang Park for karoke session! yeayyy! lame giler x meronggeng beramai2.... Its really fun to get along together just like before but sumthin DEMMM happened! Bro, i regard u as my CLOSED fren and furthermore like my family but i was shocked when u pointed ur middle finger right to my face! bravo! u did made me cry.. I never expect sumthin like tat from u especially when i regard u as my bro,CLOSED fren ever...

~ Did u think 1st b4 u did it? If u regard me as ur fren, I think u wudnt do tat!
~ Did u think how wud i felt? For a 10 years frenship, u dare to point it to my face? (which i didnt notice at all what did i do)
~ I dunno whether i can regard u as my bro again...sorry bro...

Bro, i can forgive but i cant forget.... Tats why dont just simply get emotional coz u dunno if u did hurt others' feeling! I dunno but I was hurt...demmmm hurt! Hati guwe tercalar beb!

I am emotional coz I never tot that I wud be treated like tat.... No worries bro, I have no grudge on u but I just cant forget it.....

P/s: I think u shud realize it from now on b4 its too late! Gudlak for ur future bro! Peace No War!

Thursday, May 14, 2009

anak??

Anak sapa laaa nie yg chumelsss sgt2 neh?? Kalo secomel nie, doploh org pon i sanggup banak...hiksss.... betullll...x tipoo neh.... :-)
bowink senornyer neh....malash sbb saket pewot, pinggang, hati, limpa sumer laaa...... nk blk xleh lg...tensen jerk.... "bos, biler bos nk blah nie?" hahaa... ader brann ker nk tanye bos camtu?
haaa...layanlah pic dak chumelss neh.....rase nk picit2 jerk dak neh...nk culik pon ader gak!











Sunday, May 10, 2009

its Mothers Day!!! slalu x igt pon…kdg2 tu siap dh terlepas br teringat…tp tiz year mcm igt psl nyer dh kene pow siap2 ngan mak aritu…huhuu… haaa ni laa my luvly mom….


ermmm….adiah dh kasik last week….terasa nak hugss mommy lah…. biler susah ati jerk,igt kt mak….biler susah jerk,igt mak…tp time senang pon, igt mak jgk! ishhh….rase cam nk terbang blk kg skrg jgk!! uhukkk3….mak,anak mak nie windu mak manyak2! kalo laaa bley tobang,skrg jgk den tobang! sapa ada kapal tobang??? nk pinjam leh?? huhuu....

Monday, May 4, 2009

wiken yg panjang....

warghhhh...beshnyerr cotii pjg last wiken! 5hari babe...gilerr ahh...mkn tdo jenjalan jerk....sgt menyegarkan hotak tp menipiskan poket...adehh...kene pow tibi ngan mak...katenyerr adiah Mothers Day next week...tumpo jgk laa bln neh....aduhhh...tp xpe laaa...mak punyer psl, bln depan nyer duit banje kasi potong bley?? hihiii... *evil grin

ermm...sempena Mothers Day neh, ape adiah kwn2 kasi mak korg erk?? Along dh kasi bracelet, ermm angah,x tawu lg, abg chik pon xtawu lg, alang?? ermm...x tawu jgk...adehhh...den dh kene poww siap2 dh...psl mak kate susah bebenor nk blk...yekaa?? mcm x jerk...tiap2 bln ader jer blk...haishhh...

tu haaa tibi yg mak cheq poww cheq.....ensem tv neh...slim fit gitu

aper lagik yerk...haaa...pehtu smlm stuck kt karak sejam...maww tercabot tempurung lutut neh...alangkah bahgienyer kalo ader jet peribadi ker...driver ker...ooohhh indahnya donia..... :-)

Monday, April 13, 2009

i'm cool... :-))

* berlagak siotttt

i'm cool lah! hahaaa....sbb aper? sbb....berjaya buat serawa doyan sendirik.... ngeee :D...
yer laaa...dh 3,4hari dok terasa nk mkn...carik yg dh siap x jmpe2 jgk...aper lagik, bikin plan buat sendirik laa jwb nyer..... memule, kene pegi carrefour dulu carik bahan2 dier....

Bahan2 nyer......
**doyan...(of cos lah...) - sesuke hati
**santan - ikut kesesuaian
**gula melaka - 1 bongkah
**gula pasir - 2 senduk
**daun pandan - 2 helai (kalo x wangi jgk,letak satu pasu..hahaaa)
**beras pulut - sesuke ati nk mkn byk mane, tanak laaa :-)

Cara2 membuatnyer.....

1. Campurkan santan, gula pasir, gula melaka, secubit garam - kacau biar sebati
2. Panaskan menggunakan api yg sgt kecil, kacau perlahan-lahan
(tujuan dikacau adalah supaya santan x berketul)
3. Apabila santan udah menggelegak, masukkan durian....
4. Kacau durian biar sebati dgn santan
5. Then, biar atas api lebey kurang 15mins.... DAH SIAP! hehee.....

** tadaaaaaaaa......
itulah wiken i....mari blaja masak serawa doyan + pulut.... yummy2...tp terlebey manis plak...so,next time kene pepandai bajet gula nk letak byk mane....bahan2 kt atas tu dh betul,cume brape byk tu kene pandai agak... heheee... macihh mak sbb ajar buat serawa neh tru fon jerk...hihiii...amek! susah sgt nk carik yg dh siap,terpaksa laa buat sendirik.... :-)
pehni nk buat ikan tiga rasa.... nyumm2.....

Thursday, April 9, 2009

saya terasa syahdu hari ini....


syahdu x tgk muke kuncen neh?? syahdu kan?? mcm hati i skrg.....sob...sob....(menitik neh air mata sambil menaip neh....seb baik bos tadak dh gi mitin....huk3...sobb3......)
sedey ati tgk pictures sumone i fall for with other gurl.....arghhhh...tensen blk! ekceli pon i rase dier tau i suker dier tp buat2 x phm or sentap bcoz of my last big Q last week....
hurmm... maybe....i sedey!!! huwaaaaaaaaaaaa.......
nanes kuat2!!!!!
iskk...iskk...iskk....sob...sob......

*** maha kejam cinta....

haishhhh.....naper laa arini asik sedey jerk......biler nk hepi2 neh? huhuuuu.... lately mengong jerk rase....x abih2 crush...pehtu hati berdarah....mencik tul! kalolah bley bertukar jadik transformer ker, spongebob ker, doraemon ker...musti xde nk pk2 masalah neh....mencikk...mencikk!!!!


patotkah saya tepon abg customer service?? hik hik...keje gilerr kalo tepon dier neh..... biler sedey, rase nk shopping kerana shopping itu menggembirakan...walopon lps shopping rase nk nanes sbb duit abih lagik...huwaaaa.............

Wednesday, April 8, 2009

erkk..erkk...i..i... nak... erkk....

"may I speak to Ms Dila plzz?"....
i jwb lerr.... yesss,speaking....(ptg2 ari speakin london plak dahhh...haishhh.....)
"Im Naza from M****** ..kompeni taleh bitaw haha....."
"I...erkk...I...urmmm.....urrmm....I........"
hangen plak i ptg2 neh dok ork erk..urmm..erkkk...i...i..... "U nak ape?" bley i tanye gitew?
"ermmm..... since the 1st tyme i handle ur case, i cant stop thinking of u........."
aiyarkkkkkkkkk....gulp! tertelan gigi pelesu i....erkkk....... dlm ati,giler ker hape mamat neh....
dier bley plak jwb ape yg i pk," I know this is sound ridiculous...but....I dunno......".....
dh mcm kes mek plak i rase...tp mek nyer kes lg sweet...tgl simcard segala....huhuu...
dok ork erk ork erk dkt 5mins jgk laa mamat neh..... then i tanye dier 1 simple Q...
hurmm...so,dipendekkan citer, dier senornyer nk berkunalan ngan i jerk...hahaa...
lawak gilak! x penah2 dibuat dek org....call centre call customer nk berkenalan....
eh,tipoo..penah dulu2 kenan gak kat mamat call centre maxis hahaaa....
"Wud u mind to gimme ur hp no?"
"Eh,bkn u bleh check kat my record ker?"
"Ermmm...I x keje arini...nnt kalo I check,org curious plak knape..."
"Hahahaaa..rase nk gelak gulinglah....." <-------ni i laaa,bkn dier...
dah mcm citer kt tv plak...but, i malas nk bother sgt...mamat neh blom tgk lg i caner..kalo dh tgk,kompom xmo berkenalan punyaaa....musti dier nyesal.....huhuuu.....
nway....tu laaa...ader gak lawak ptg2 hari..... hurmmm.....bos panggey sudaa...gtg....daaa...
* btw,cedap plak pulut durian neh....layan sungguh...lemak2 manis....

Tuesday, April 7, 2009

:: teddy bear + femes ames ::


yippieeee!!!! tiutnyer bear2 neh + cookies femes ames... thanks to Ms Kim Chow! I heart u lah! She gave me these things as appreciation for helping her while INTEC month...... hurmm.... sayang plak nk mkn cookies neh....chantek jerk dier wrapped......simpan dululah gamaknyer... :-)

** saper nak??? angkat tgn!!!! hehee....

Monday, April 6, 2009

:: Layzee Monday ::

MONDAY???? arghhhh...malasnyer.....hp snoozing byk kali td...huhuu...aishhh..awat laaa yg berat bebeno mata neh...rasenyer smlm dh tdo awal...tp nantok jgk.....skrg pon dh makin gumuk...aduyaiiii....i hate myself for putting some weight again..... huhuuu (:-
arini malas giler nk buat keje...ader keje ker?? hahaa...buat2 laa bizi.... boss tadak..kjp lg br blk...hurmmm...nk buat aper yek arini? mood malas neh....haiyark.........


Sunday, April 5, 2009

Sundae!

Sundae!!!! ermmm yummy nyer kalo dpt neh...tp x dpt pon...dlm mood boycott lagik! huhuuu.... the whole day melepek kt umah...owhh tak...td kuo kjp nk carik bateri red...haishhh...mahai jgk bateri motor erk? last2 kensel dulu..terpakse lah den gi koje nek kete dulu...caner nk jimat neh...


esok stat mggu meeting!! arghhh tensen guwe! 3 meetings in a row...gilak2! kompom ramut bos tegak mggu neh...huhuu..xleh wat silap neh,nnt free2 kene marah...x suke! x suke! x suke!
* its really cool to have sumone right beside us when we really need it!

Saturday, April 4, 2009

pantas dan garang 4!

arini pegi opis lepak2 siapkan keje...haishh...next week mggu meeting! pening sudaaa...janji ngan mak nk blk kg, x bley blk jgk....teringin nk pegi reunion pon,x bley join jugak...arrggghhh..migrain cenggini...huhuu...


si antoo butet kt opis neh x abih2 nk carik psl....ggggrrrr....mmg nk kene hempok lerr dier tuh! sib baik pakai otak lg, kalo pakai kepala lutut td,mmg bersepai muke mangkok tuh!! gggggrrrrrr..... panas ati sunggoh ngan kobau kaki pendek tuh (name lain utk si butet)....


rasenyer 2,3 mggu neh agak tensen ngan keje.... lalalaa keja, hari2 kejaaa..... so,dok melanguk2 tuh, dpt plak idea nk gi muveethon! gud idea! ajak zul,dier ader wedding...nk ajak ijurq,dier gi bbq umah member dier plak...haishh...last2,bikin keje gilak! gi muveethon sorg2 kt the curve! fuhhh...mcm x cayer jerk...tp i did it! sengal-sengalan sunggoh! theheheee... :D

Friday, March 27, 2009

~ blues nyer..... ~

hello world!!

hahaaa...lately neh naper tah sensitip terlebey plak... nk pewiod kot?? x pon pk kn mcm2...

Monday, March 2, 2009

my weekend...muvee,bowling,mkn2

hype!! besh wiken aritu....(a few unexpected things happened but i loikee....except lil bit afraid...) went for muvee until 5.00am...mmg gilak...then smbg plak men bowling with old frens....sgt besh..after tat,dinner kt tasik shah alam....the whole day spent time with zul, syah n nis....story2 blk zaman skolah dulu....ermm...feels like wanna turn back time to 98/99.......

Friday, February 13, 2009

sELaMaT PaGi cINtA

"MANUSIA tidak dapat lari daripada cinta kerana kehadiran cinta itu lazimnya tanpa diundang dan tanpa diharap. Hanya insan itu saja yang dapat menilai adakah dirinya sudah bersedia menerima cinta itu atau tidak. Cinta juga bukan kata murahan dan lumrah yang dituturkan dari mulut ke mulut, tetapi ia adalah anugerah Tuhan yang indah jika manusia dapat menilai kesuciannya. Itulah istimewanya cinta.

Jika rasa cinta itu dipupuk ke arah sinar yang lurus tidak mustahil ia akan membawa pengekalan abadi biarpun ada onak dan duri perlu diharungi. Selagi usia dikandung badan dan jiwa merantai hati, cinta yang dibina dengan penuh keikhlasan hati pasti akan terbina kukuh......"


kenapa bercakap soal cinta?? hurmm...sempena Vday esok kot,tetibe teringat bab2 cintan cintun neh...... i start gatal2 rase nk berchenta mase tu umo baru 6thn...hik3..so young rite?? mase tu suke sgt2 kat sorg mamat neh,name dier saiful nizam (hehe...bkn nama sebenar).... sgt kiut...pehtu memalu jek....bapak kitorg kwn baik so saje laaa ngorat2 dier... tp x lame laaa...skali dh masok darjah satu,same skolah tp len2 kelas....time tuh dh ramai aweks2 cun ngusha dier tp dier jerk bo layan psl pemalu bebeno mamat neh...... i plak mase tuh dh matured sket, mula laaa menggatai nk carik boipren baru plak hahaaa.....

tu laaa cinta monyetku....


zaman secondary school plak, kunun2 berchenta laa plak ngan si polan neh...hehee.... name dier S*** R***.... kenal2 time men tabble tennis sesame...owhh indahnyer time tuh....got same interest, same cute hahaa(pasan neh!).... but stil he's quite shy guy...aper laaa nasib slalu dpt jujaka2 pemalu neh.....


Thursday, February 12, 2009

its a very hectic week i had....

lately bz yg amattttt!!!! aduyaiii....sgt tidak sempat utk update blog pon huhuuu....keje...keje...keje....nie baru bley rehat2 sket pasai bos dh cabut meeting kat luar....pehtu stat esok bos coti!!! yeayyy!! hehehh...... sempat laa layankan quizes kjp td.....wanna see the result???? hahaaa...check it out!



ermmmm.....dok ting tong layan surat yg melambak neh...aduyaiii...kalo laaa ader doraemon kan senang...soh jerk doraemon kuarkan kotak magic dier.......



Monday, February 9, 2009

wiken lagik.....

arghhhhh....besh bangat coti2 mcm neh....tdo pon sampai bleh qada pat,lima jam huhuuuu... smlm x pegi memane...rehat2 kt umah jer....arini pown same jgk....sbb layan ting tong mkn ubat demam, selsema n batuk.....wahhhh mmg tdo x hengat laaa sayee...... sedar2 dh ptg blk....mak aihhhh mmg marathon tdo neh..... byk giler missed call n msgs... huhuu...
dpt msg from hanis n sunny, abah dayah dh kembali ke rahmatullah smlm....innalillah.... al-fatihah...semoga rohnya di tempatkan di sisi org2 yg beriman.... (al-fatihah)
bgn then mandi....nmpk plak bizz card boss byk giler blom susun msk card holder....ader....malasnyer..... nie haaaa den dok susun2 kat atas carpet lam bilik den yg warna merah iteww.... hehee....dh fully describe dh tu....
lps kemas2 bilik..dh ting tong blk xtau nk buat aper....partner in crime blk kampung plak...xde laaa teman nk bikin onar wiken neh....aiseymennnn.....tensennnn guwe......start si puteh,kuar carik mkn lg bagussss......owhhh ckp psl mkn,last friday pegi fitness first....hahaa...sgt lawak...den mmg berjaya menambahkn berat bdn den.....aduyaiiiii....risau plak...caner nk buat neh...udah bertambah montel neh....huhuuu...patotkah den join fitness first yg akan mengetuk kapla den RM185/mthly?? or den pegi jer rasik perdana jogging??? mustahil sunggoh rasenyer sbb skrg musim ujan....at the end,den jogging atas katil dlm bilik jer kot?? hahaaaa.....
p/s: al-fatihah again utk arwah abah my opismate dayah...

Thursday, February 5, 2009

i'm single n available...hahah!

tetibe teringat kat t-shirt neh...... but i'm single n available...camner plak tuh? hahaaa...... nie beli ngan kak adzra time pegi IB last wiken.... kiut kan?
ekceli....penat senornyer arini.....dr pagi sampai ke ptg keje x henti2....nih boss dh out,bleh laaa nk update blog sket2...sgt penat!!!!!!!!! arghhhhhhhhhh!!!!!! tensen....... tggu mggu dpn br enjoy! yesssss....boss gi obersee....i loikeee...barulah hidupku aman...leh buat keje dgn sgt teratur...hahaaa.....
hurmmm.... tawun nie plan nk gi vacation...mane besh erk???
1. Bali?
2. Bandung?
3. Singapore?
4. Sabah?
etc???? huhuuuuu...... i need a vacation!

Wednesday, February 4, 2009

merindu kepastian by art fazil

~ MeRiNdU kEpAsTiAn ~

Andai kau menjadi pelangi
Biar ku jadi awannya
Agar kita selalu bersama

Andai kau menjadi sang duyung
Biar ku jadi karangnya
Agar kita sentiasa bersua

Andai kau menjadi merpati
Biar ku menjadi sang bayu
Agar kita sering bertemu

Andai kau menjadi puisi
Biar ku jadi melodi
Bersama kita menyanyi

Andai ku menjadi rembulan
Sudikah kau menjadi kejora
Hingga pagi nanti

Andai esok aku menjadi tanah
Sudikah engkau menjadi bunga
Menghiasi dadaku.........

Tuesday, February 3, 2009

hampehhh punyer lif!!!

aduyaiiiii.....arini dlm sejarah turun 17 tingkat pakai tangga!!! menggeletar lutut den nk jln sampai kete td...duhhhh....mangkok tingkat betol si dover tuh....apekehal nyerrr sumer lif rosak pepagi butaaaaa!!!!! arghhhhhh...... end up kaki den dok menggeletar sampai skrg neh......huhuuuu

smlm pegi IB...ader fund raising for GAZA..... agak besh tp yg x beshnyerrr ujan lebat gilerr....so,aktiviti posing byk x dapek......ader laaa a few picca....check it out! :-)

sgt letihhh....almost 3hours jgk kt sane...siap ujan panas lagik ngan kak adzra! huhuuu.... balik pegi belasah char kuew teow kt mali's....sgt sedap!!! yeahh2...port mkn baru....hihiii.....
hahaaa...sgt cumil kan t-shirt neh..... IF U ARE RICH, I"M SINGLE! ... heheh....

Sunday, February 1, 2009

1st time blogging...... its 1st Feb 2009!



heyya!!!!
hahaaa..akhirnyer...... ber"blogging" jugek i akhirnyerrr.....yeayyyy!!! kalo tak kerana i bosan+pusing= bosinggg....hahahaaa....maka dgn ini,i umumkan..... A New Day Has Come!!!! yeahh2.....
Semenjak dua menjak neh sebenornyer agak sengalss dlm hidup i..... lot of things happened.... ada manis,pahit,masam,masin....complete laaaa mixture tuh.....but i always see things in a positive way...thanks to my dearie frens who always gimme support in order for me to move on! i lap u frenssss!!! -- everdearest sister baby, bff fam, mar, ieda, my luvly bff zul, my big sister adzra and many others yg terlibat dlm pembikinan blog ini heheheeee...... im now at KFC WM...i loikee tiz place....dh sejam kt sini pown,staff2 KFC xde kaco idup i soh blk kaaa, hahahaaaa.......

sampai sejukkk ayam kt sblh nie..... ekceli dtg sini pown mmg nk online...update aper2 yg patot...pehtu terjebak lerrr utk register kt blogspot neh..... maybe its time to have one kot....dulu2 asik bace org punye blogs jer...now i have one....heheheee....