Tuesday, December 1, 2009

Kenapa Lelaki Cepat Benar Berubah?

Lelaki mmg cpt berubah hati... Kdg2 aku x phm kenapa... Lihat sekeliling...byk kes suami tglkan isteri dan anak2, tunang tglkn bakal isteri, kekasih tglkan bakal tunang... Adakah semata2 tiada persefahaman lg? Atau kerana tidak mahu mengaku punyai org ketiga dlm hubungan? Tidak kasihankah pd anak2 yg masih kecil?


Lelaki tidak pernah cukup dgn SATU kah? Aku blom melalui peringkat perkahwinan dan ditinggalkan suami or tunang... tetapi org2 sekeliling yg aku kenal dan org2 yg rapat dgnku ada yg mengalaminyer.... Yg makin membuatkan aku tidak percaya dgn hakikat perkahwinan... Apa guna berkahwin jika hanya utk disakiti? Apa guna perkahwinan jika nasib si isteri dicampak2, ditendang2 leh suami sendiri? Apa guna juga berkahwin jika si isteri melalui kesukaran sendiri? Utk apa perkahwinan spt itu??


Melihat sang suami yg penuh kepura-puraan di hadapan keluarga bg menutup keburukan & busuknyer perangai si suami terhadap isteri sendiri membuatkan aku teringin mau pijak2 si suami... Jika sudah tiada syg dihati, PULANGKAN pd keluarga si isteri... Tak perlu berpura2 bahagia, hakikatnyer isteri makan hati berendam air mata mengenangkan pe'el setan si suami.... Apakah kekurangan isteri? Berbincanglah mencari jln penyelesaian! BUkan keluar mencari betina! Aku pantang pd org ketiga yg boleh menyebabkan keruntuhan masjid org lain... AKu cuba utk tidak menjadi perempuan spt itu...


Melihat org2 yg terdekat melalui kegagalan perkahwinan disebabkn si lelaki curang mmg membuat darahku mendidih...sementelahan pula melihat org yg plg rapat juga pernah melalui kegagalan rumahtangga... buat aku keliru...takut... bimbang... berfikir byk2 kali utk berkahwin....

Penyebab keruntuhan rumahtangga pelbagai... Tp aku hanya fokus pd kecurangan si suami... Bukan tiada isteri yg curang...ADA tp tidak seramai lelaki... Pernahkan lelaki bertanya kenapa perempuan juga cenderung utk curang? Mungkin kerana ego kamu? Mungkin juga kerana indah kabar dr hakikat sebenar? Fikir2kanlah lelaki..... Sekali kamu aniaya wanita a.k.a isteri sendiri, hanya Allah yg mampu membalasnyer... Semoga suami2, tunang2, kekasih2 di luar sana berusaha utk menjadi yg terbaik terhadap pasangan masing2...


Tiada kaitan dgn sesiapa di sini..sekadar luahan perasaan terhadap sikap si lelaki hidung belang...


Nota kaki: Wahai kaum lelaki, sayangi & kasihilah isteri, tunang, kekasih kamu sepenuh hati.. Jgn sesekali terfikir utk mencuba kerana akibatnya amat dahsyat....Hindari org ketiga kerana amat merbahaya utk kesihatan kamu.. pesanan dr penaja :D

No comments: